Persbericht | De Succes!Spiegel: eigen kwaliteit in beeld!

De Succes!Spiegel is het nieuwe kwaliteitsinstrument voor het primair onderwijs. Het brengt informatie over de basiskwaliteit en eigen kwaliteit kernachtig in beeld. Met het veranderende inspectiekader is deze integrale benadering een must voor iedere school!

Naast de basiskwaliteit zet de inspectie nu een groot uitroepteken bij het eigen verhaal van de school. Dit veranderende perspectief op kwaliteitszorg is voor veel scholen nieuw. Jarenlang deden we in het onderwijs netjes wat de inspectie van ons verlangde: een boodschappenlijstje afvinken. En nu opeens wordt het eigen verhaal belangrijk. Wat zijn de ambities? Wat zijn de grote gedurfde doelen? Wat is de eigen kwaliteit? De Succes!Spiegel is ontwikkeld om juist het eigen verhaal van scholen belangrijk te maken!

Werk maken van de eigen kwaliteit blijkt voor veel scholen lastig. Vaak worstelen scholen met de informatie veelheid van kwaliteitssystemen. Juist dit data-obstakel wordt omzeild in de Succes!Spiegel. Door de adaptieve vragenlijsten wordt de invullast tot een minimum beperkt. De verzamelde informatie wordt vervolgens vertaald naar online dashboards die de hoofd- en detailinformatie overzichtelijk op één scherm presenteren. De intuïtieve bediening, het begrijpelijke taalgebruik en de visuele presentatie van informatie maken een cursus knoppenkennis overbodig.

Om de vertaalslag naar de praktijk te bevorderen ontwikkelt Scholen met Succes een digitaal doelenbord in de Succes!Spiegel. Verbeterpunten kunnen direct omgezet worden naar acties. Met één druk op de knop heeft een school een schoolplan of een leraar een persoonlijk ontwikkelplan. Zo maakt de Succes!Spiegel kwaliteitszorg heel toegankelijk en kunnen scholen gericht aan de gang met de eigen ambities.

Op de NOT kunt u kennis maken met de Succes!Spiegel. Met de demo kunt u zelf de eenvoud ervaren van ons systeem. Elk uur geeft Marco Sombroek of Hans van Rijn een presentatie in de stand. U vindt ons bij stand 02BV.F055.

Gepubliceerd in Media.