Calimeromarketing

Het boek Calimeromarketing van Karen Romme is geschreven voor kleine ondernemers, maar ook prima geschikt voor scholen. Romme benadrukt het belang van de P van Persoonlijkheid in de marketingmix.

De persoonlijkheid van de directeur/ondernemer is van essentieel belang voor het succes van het bedrijf. Na 20 jaar ervaring met schoolmarketing kunnen wie die conclusie van harte onderschrijven. Verder geeft Romme 10 spelregels om op geraffineerde en goedkope wijze toch zeer efficiënt marketing te bedrijven. Ook daar kunnen scholen veel baat bij hebben. Zij noemt de volgende spelregels:

  1. Stel vragen en durf te kiezen
  2. Bouw structureel aan een krachtig netwerk
  3. Ga actief je boodschap verkondigen
  4. Gebruik de pers voor je bedrijf
  5. Zorg voor goede ondersteunende middelen
  6. Leid actieve zoekers naar je bedrijf
  7. Geef bestaande klanten voorrang
  8. Werf nieuwe klanten op persoonlijke wijze
  9. Wees trots op je status van ondernemer
  10. Plan, balanceer, evalueer en floreer

Meer informatie

Kijk op www.calimeromarketing.nl

Calimeromarketing
Karen Romme
ISBN 90-5594-358-4