Communicatie-onderzoek

Communicatie-onderzoek kan de basis vormen voor een communicatieplan of kan onderbouwd advies geven over een van de communicatiemiddelen.

Aanleidingen voor onderzoek kunnen o.a. zijn: het ontwerpen van een communicatieplan, ontwikkelen/evalueren van communicatiemiddelen, inzicht krijgen in imago, inzicht krijgen in doelgroep, omgeving in kaart brengen, school beter profileren, PR mogelijkheden inventariseren en campagnes bedenken.

Communicatiemiddelen analyse

De communicatiemiddelen analyse is een analyse van de huidige communicatiemiddelen van uw school en uw concurrenten. Hiermee kunt u een indruk krijgen hoe uw school en concurrenten zich aan de buitenwereld presenteren.

Lees meer…

Imago en schoolkeuzemotieven

Bij het opzetten van adequaat ouderbeleid of het ontwikkelen van een gerichte marketingstrategie is inzicht in het keuzegedrag van ouders en het schoolimago onmisbaar.

Lees meer…

Online imago analyse

De Online Imago Analyse is een snelle en innovatieve online assessmentmethode om uw communicatie-uitingen in kaart te brengen.

Lees meer…

Doelgroep onderzoek

Voor het afstemmen van de communicatie is het van belang om inzicht te hebben in de doelgroepen om zo onderwerpen, toon en stijl op hun specifieke situatie en belangstelling af te stemmen.

Lees meer…

Websitescan

De makkelijkste en snelste manier voor ouders om zich te oriënteren op een school is via internet. Dat maakt de website van de school tot een belangrijk medium.

Lees meer…